5 pytań do Henninga Rieselera ze Studia F. A. Porsche
- Kategoria: AKTUALNOŚCI i RYNEK
Dyrektor projektowy Henning Rieseler Studio F. A. Porsche opowiada o inspiracjach i tworzeniu kolekcji łazienkowej Qatego we współpracy z dostawcą kompletnych rozwiązań łazienkowych Duravit.
- Qatego by Studio F. A. Porsche: harmonijne meble łazienkowe nawiązujące do natury
- Łazienka jako miejsce dobrego samopoczucia, regeneracji i relaksu
- Naturalne połączenie materiałów: drewna, ceramiki i kamienia naturalnego
Studio F. A. Porsche to wiodąca agencja projektowa w segmencie premium, która szczyci się kultowym, ponadczasowym wzornictwem, które odwołuje się do wysokiej jakości wykonania i naturalnych materiałów. Agencja projektowa z siedzibą w Zell am See w austriackich Alpach projektuje produkty dla swoich klientów na całym świecie. Historia sukcesu rozpoczęła się w 1963 roku, kiedy Ferdinand Alexander Porsche zaprojektował kultowy samochód sportowy "Porsche 911". W 1972 r. F. A. Porsche założył dedykowane studio projektowania produktów, które do dziś pozostaje wierne filozofii projektowej swojego założyciela. Wyraźne linie, minimalizm i elegancja znajdują się w centrum uwagi, podobnie jak trwałe materiały i uczciwa koncepcja projektowa.
F. A. Porsche zaprojektował serię łazienkową Qatego dla firmy Duravit: drewno, ceramika i kamień naturalny łączą się, tworząc harmonijny projekt łazienki o niepowtarzalnej domowej atmosferze z umiejętnie zaakcentowanymi niszami.
Zaokrąglona forma urządzeń sanitarnych jest uderzająca w zestawieniu z liniowym i minimalistycznym wzornictwem szafek, tworząc całościowe wnętrze łazienki o efektownych kontrastach.
Pytanie 1: Studio F. A. Porsche zawsze pozostawało wierne filozofii swojego założyciela: maksymalna funkcjonalność z uczciwym designem. Panie Rieseler, w jaki sposób to podejście zostało wdrożone w kolekcji łazienkowej Qatego dla Duravit?
Jeśli chodzi o Qatego i ogólnie projektowanie łazienek, zdecydowaliśmy się na zupełnie nowe podejście w ramach naszej filozofii: najważniejszą funkcją w prywatnej przestrzeni, takiej jak łazienka, jest poczucie komfortu i dobrego samopoczucia. To właśnie tych wysoce emocjonalnych "funkcji" ludzie poszukują w swoich prywatnych domach, zwłaszcza w czasach, gdy świat zewnętrzny wydaje się coraz bardziej niespokojny, a może nawet nieco niewygodny. Z tego powodu Qatego koncentruje się na prostocie i bardzo ludzkim dotyku, które połączyliśmy z delikatniejszymi formami, które są niezwykle minimalistyczne i ikoniczne. W rezultacie wszystko wydaje się bardzo naturalne i dyskretne.
Pytanie 2: Jaka była podstawowa idea stojąca za rozwojem kolekcji łazienkowej i co zamierzaliście osiągnąć?
Chcieliśmy zaprojektować gamę produktów, która jest zgodna z ludzkimi potrzebami i przywraca bardziej naturalne podejście do łazienki. Od razu spodobał nam się główny materiał Duravitu - ceramika - z jej naturalną wrażliwością dotykową i miękkością. Zamiast działać wbrew materiałowi lub wprowadzać nowe, nieznane materiały do łazienki, uznaliśmy ceramikę za najlepszy wybór dla naszego podejścia "nowej naturalności". Kolejnym celem było skompilowanie bardzo szerokiej palety produktów i materiałów, co udało nam się zrealizować dzięki firmie Duravit.
Pytanie 3: Panie Rieseler, Qatego wyróżnia się uderzającym wzornictwem - co uważa Pan za najważniejsze cechy tego asortymentu łazienkowego?
Najważniejszymi cechami wzornictwa są miękkie formy na górnej krawędzi produktów. Wszystkie produkty można łatwo i natychmiast rozpoznać na pierwszy rzut oka, ponieważ użyliśmy głównie podstawowych kształtów, takich jak kwadraty i koła. Z bliska można poczuć idealną równowagę, gdy tylko dotknie się produktów: miękkie detale nadają poczucie naturalności, nie sprawiając wrażenia zbyt organicznych.
Pytanie 4: Qatego imponuje interakcją naturalnych materiałów, takich jak drewno, ceramika i kamień naturalny. W jaki sposób materiały te są ze sobą łączone?
Częścią naszego pomysłu na projekt jest to, że wszystkie materiały i kolory są ze sobą zharmonizowane i można je łączyć na wiele sposobów: biała ceramika umywalek łączy się z elementami mebli, które są dostępne w dekorze drewna i stonowanych pojedynczych kolorach, a także z kamienną konsolą z trzech różnych materiałów. Oczywiście krany również mogą zmieniać wygląd. Na przykład połączenie białego marmuru z czarną baterią nadaje produktowi łagodne wrażenie ogólne, ale kontrast kolorów nadaje serii wyrafinowany i ekskluzywny wygląd.
Pytanie 5: Studio F. A. Porsche po raz pierwszy współpracowało z firmą Duravit - jak przebiegał proces projektowania nowej kolekcji?
Proces ten był dla nas ekscytujący, ponieważ Duravit utrzymał bardzo otwarty brief. Były dwa warunki, które uznaliśmy za atrakcyjne i stanowiące wyzwanie: z jednej strony pytanie o to, jak zmieniły się wymagania klientów dotyczące łazienki. Po drugie, nie chodziło o zaprojektowanie kolekcji, która spodobałaby się tylko niewielkiej grupie docelowej, ale raczej o taką, która byłaby atrakcyjna dla szerokiego grona klientów pod względem wzornictwa i różnorodności. W tym względzie przeprowadziliśmy wiele konstruktywnych dyskusji w zespole projektowym, a przede wszystkim z firmą Duravit i wiele się od siebie nauczyliśmy. Cały proces rozwoju, zarówno pod względem koncepcji, jak i wdrożenia, charakteryzował się doskonałą, ścisłą współpracą, a także silną motywacją wszystkich zaangażowanych w Duravit i oczywiście tutaj w Studio F.A. Porsche. Widać to wyraźnie na przykładzie rezultatu.
Duravit
newss.pl