PGE Obrót: Ostrzeżenie przed fałszywymi SMS-ami
- Kategoria: AKTUALNOŚCI i RYNEK
PGE Obrót, spółka z Grupy Kapitałowej PGE, zajmująca się sprzedażą energii do odbiorców końcowych, prosi Klientów o ostrożność i zachowanie czujności w związku z wystąpieniem przypadków podszywania się pod PGE i rozsyłania fałszywych wiadomości z informacją o demontażu układu pomiarowego spowodowanego rzekomo nieuregulowanymi płatnościami.
W wiadomościach rozsyłanych przez oszustów znajduje się także link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE.
W związku z zaistniałą sytuacją, Spółka przypomina, żeby podczas logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta zawsze pamiętać o następujących czynnościach:
- upewnić się, czy strona logowania jest właściwa, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku
- w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml;
- logowanie powinno odbywać się zawsze za pośrednictwem serwisu internetowego PGE Obrót https://ebok.gkpge.pl poprzez opcję „Zaloguj” w module „Logowanie” lub za pomocą aplikacji mobilnej mBOK PGE;
- logowanie do platformy odbywa się poprzez podanie adresu mailowego oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę „Finanse” celem potwierdzenia prawdziwości wszystkich faktur oraz danych.;
- przed dokonaniem płatności, należy zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie.
Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. PGE Obrót zwraca się do wszystkich klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinie i znajomym. W przypadku otrzymania SMS-a z informacją o planowanym demontażu układu pomiarowego, należy zignorować taką wiadomość i nie otwierać żadnych linków znajdujących się w wiadomościach.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości PGE Obrót zachęca do kontaktu z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.
Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.
PGE Obrót
press box